Suurlähettiläs Okadan jäähyväisvastaanotto
2026/6/15
Suurlähettiläs Takashi Okadan jäähyväisvastaanotto järjestettiin tämän virka-asunnolla 9. kesäkuuta. Vastaanotolla juhlistettiin suurlähettilään päättyvää 2 vuoden ja 5 kuukauden mittaista virkakautta Suomessa.
Vastaanotolle osallistui noin 100 vierasta, mukaan lukien elinkeinoministeri Sakari Puisto, eduskunnan Japani-ystävyysryhmän puheenjohtaja Mats Lofström, ulkoasiainvaliokunnan puheenjohtaja Johannes Koskinen sekä muita hallituksen ja eduskunnan edustajia. Tilaisuuteen saapui myös ulkomaan edustustojen edustajia, yritys- ja kulttuurialan väkeä sekä Suomessa asuvia japanilaisia.
Puheessaan suurlähettiläs Okada ilmaisi syvän kiitollisuutensa paikallisten ihmisten tuesta ja yhteistyöstä virkakautensa aikana. Hän toivoi myös, että yhteistyö Japanin ja Suomen välisten ystävyyssuhteiden ja yhteistyön kehittämiseksi jatkuisi entistä tiivimpänä tulevaisuudessa.
Vastaanotolle osallistui noin 100 vierasta, mukaan lukien elinkeinoministeri Sakari Puisto, eduskunnan Japani-ystävyysryhmän puheenjohtaja Mats Lofström, ulkoasiainvaliokunnan puheenjohtaja Johannes Koskinen sekä muita hallituksen ja eduskunnan edustajia. Tilaisuuteen saapui myös ulkomaan edustustojen edustajia, yritys- ja kulttuurialan väkeä sekä Suomessa asuvia japanilaisia.
Puheessaan suurlähettiläs Okada ilmaisi syvän kiitollisuutensa paikallisten ihmisten tuesta ja yhteistyöstä virkakautensa aikana. Hän toivoi myös, että yhteistyö Japanin ja Suomen välisten ystävyyssuhteiden ja yhteistyön kehittämiseksi jatkuisi entistä tiivimpänä tulevaisuudessa.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |





